logo

SİNGAPUR HAVAYOLLARI ÜLKESİNİ TANITTI

Singapur Hava Yolları, Singapir Changi Havalimanı ve Singapur Turizm Bakanlığı üst düzey yetkilileri, muhteşem bir organizasyonla İstanbul’da ülkelerini tanıttı.

toplu_manset_1

Beşiktaş’taki Shangri-La Bosphorus Oteli’nde gerçekleşen tanıtım programına, Singapur Hava Yolları Türkiye Genel Müdürü Tw Tang, Singapur Changi Havalimanı Başkan Yardımcısı Peh Ke-Wei, Singapur Turizm Bakanlığı Rusya ve Doğu Avrupa Ülkeleri Bölge Müdürü Giuzel Safiullova ile bu kurumların İstanbul ofisi çalışanları katıldı.

tw_tang1

“TÜRKİYE’DE GÖREV YAPMAKTAN KEYİF ALIYORUM”

Seçkin bir davetli topluluğunun katıldığı toplantıda, ilk sunumu yapan Singapur Hava Yolları Türkiye Genel Müdürü Tw Tang “Yaklaşık 1 yıldır Türkiye’de görev yapıyorum. Böyle bin seçkin toplulukla bir arada olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Türk Hava Yolları ile çok yararlı sonuçlar aldığımız güçlü bir ortaklık ilişkimiz var. Türkiye ve Türk insanının Singapur’a olan ilgisi her geçen yıl katlanarak artıyor. Bundan büyük memnuniyet duyuyoruz. Şahsım olarak Türkiye’de görev yapmaktan büyük keyif alıyorum. Bu toplantıda hem kendimizi Türkiye’ye daha iyi tanıtmayı amaçlıyoruz, hem de Türk halkının ve siz sayın davetlilerin beklentilerini çok merak ediyoruz” dedi.

topcu

“HEP İLKLERİN HAVAYOLU NASIL OLUNUR?”

Açılış konuşmasının ardından Singapur Hava Yolları Türkiye Satış Müdürü Mehtap Topçu, barkovizyon eşliğinde Singapur Hava Yolları’nın son yıllarda yaptığı atılımlar ve kazandığı ödüller hakkında detaylı bilgi verdi. Topçu Singapur Hava Yolları’nın hep ilklerin havayolu olma üstünlüğünü sürdürmekte kararlı olduğuna dikkat çekerek, “Singapur Hava Yolları Airbus A380’i filosuna ilk katan ve bu dev uçakla ilk uçuşu yapan özel kabin ve suit uygulamasını ilk başlatan havayoludur. Bunlar gibi çok sayıda ilklere imza atan bir havayolu şirketiyiz. Bu saydıklarım en çok öne çıkan özelliklerimiz. 5 yıldızlı bir havayoluyuz. Bunu biz söylemiyoruz. Skytrax tarfından 1 milyon yolcu ile yapılan bir anket ve araştırma sonucunda 5 yıldızlı havayolu seçildik. 5 yıldızlıyız çünkü özellikle son dönemde yaptığımız yeniliklerle rakiplerimizden her zaman bir adım önde olmayı başardık. Ağustos ayında Premium Ekonomi Sınıfı’nda yeni bir kabin uygulamasını başlattık. Bu sınıfta uçan tüm yolcularımızdan çok iyi geri dönüşler ve olumlu eleştiriler alıyoruz. Gelecek yıl Singapur’dan Amerika’ya uçuşlarımız başlıyor. Bu uçuşları Airbus’un en yeni nesil ürünü olan A350-900 varyant tipi uçaklarla gerçekleştireceğiz. Bu uçaklardan ilk etapta kesin siparişini verdiğimiz 63’ünü filomuza katacağız. Bunun yanı sıra aynı tip uçaktan 20 adet ilave satın alma opsiyonumuz bulunuyor. Singapur Hava Yolları ve ortak kuruluşumuz olan Silk Air ile beraber, 286 şehir ve 74 ülkeye uçuyoruz” diye konuştu.

singapur_manset1

“İSTANBUL UÇUŞLARI BÜYÜK AVANTAJ SAĞLIYOR”

Singapur Hava Yolları’nın Türkiye uçuşları hakkında da bilgi veren Topçu, “İstanbul’dan Singapur’a Boeing 777-200 tipi uçaklarla uçuyoruz. Kış tarifesinde haftanın 5 günü, yaz tarifesinde ise haftanın her günü bu uçuşları karşılıklı olarak gerçekleştiriyoruz. Singapur’a varış saatimiz 05.45 olduğu için Changi Havalimanı’ndan diğer noktalara olan bütün bağlantıları yakalıyoruz. Buradan hem Avustralya hem de Güney Asya’ya çok verimli bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyoruz. İstanbul’dan sefer yapan uçağımızın yep yeni ve 180 derece kapanıp, açılan 26 business koltuğu var. A380 dizaynını hem business hem de ekonomi sınıfında uygulayarak, çok efektif bir kabin hizmeti konsepti sunuyoruz. A380 uçaklarımızda çok övünerek sattığımız, gerçekten yoğun talep gören bir suit kabininiz var. Bu ürün Singapur’dan Sidney, Malbourne, Honk Kong, Tokyo, Shangai, Ocland ve Pekin uçaklarımızda var. 8 tane tek, 2 tanede çift kişilik suitimiz bulunuyor. Çift kişilik suitlerimizi aradan bir paravanla böldüğümüzde tek kişilik oluyor. Paravanı açtığımızda da balayı suiti olarak adlandırdığımız kocaman bir yatağa dönüşüyor. İç dizaynı Fransız yat tasarımcısı Jan Jack Russo, koltuk dizaynı ise Ferrari’nin İtalyan koltuk tasarımcısı tarafından yapılmıştır. Uçaklarımızda yemek ikramında 60 menü seçeneği var. First ve suit kabinde seyahat eden yolcularımız, business ve primier ekonomi sınıfındanki yolcularımız dünyanın en usta 8 ahçısı tarafından özel olarak hazırlanan bu yemeklerden uçağa binmeden önce internet üzerinden sipariş edebiliyorlar. Veya uçağa bindikten sonra sipariş verdiklerinde,1 saat içerisinde diledikleri yemek önlerine geliyor” şeklinde konuştu.

Pehke_Wei

“İNSANLARIN NE HİSSETTİKLERİNE ÖNEM VERİYORUZ”

Daha sonra söz olan Singapur Changi Havalimanı Başkan Yardımcısı, Peh Ke-Wei ise havalimanı inşa ederken, insanların nasıl mutlu olacağı kriterinden yola çıktıklarına dikkat çekerek, “Biz Changi havalimanını inşa etmeye başlarken ilk felsefemiz çok güzel bir bina yapmak değildi. Amacımız buradan geçen her yolcuya uçuş, alışveriş ve şehre gidene kadar muhteşem bir havalimanı tecrübesi sunmaktı. 1980’de biz bu işe bu felsefe ile başladık. Dünyada bir çok ülke sizden çok daha iyi terminal binaları, havalimanları yapabilir. Ama bizim amacımız daha yumuşak bir duyguya hitap eden, insanların hissettiklerine değer veren bir yaklaşımla terminal kurmaktı. Biz bir inşaata başlarken, binayı şöyle veya böyle yapalım diye düşünmüyoruz. İnsanlar burayı kullanırken ne hisseder, memnun olur mu? Onlara nasıl bir uçuş tecrübesi yaşatırız onu düşünüyoruz. Çünkü bir daha Changi havalimanına gelmelerini istiyoruz. Changi Havalimanı ülkemizi ziyaret eden insanlar için ilk izlenimleri aldığı en önemli geçiş noktası. O yüzden onlara en güzel hizmeti vererek çok mutlu olacakları bir tecrübe yaşatmak istiyoruz. Mesela yeni yapacağımız terminal 5’in içinde insanların huzur soluyacağı büyük bir şelale yapacağız” dedi.

ahl_iceri

CHANGİ BAŞKAN YARDIMCISINDAN ATATÜRK HAVALİMANI’NA ÖVGÜ

Atatürk Havalimanı ve İstanbul’a yapılan üçüncü havalimanı ile ilgili görüşlerini de dile getiren, Changi Havalimanı Başkan Yardımcısı Peh Ke-Wei “Atatürk Havalimanı’nın çok yoğun olduğunu duyuyordum. İki gün önce ilk gelişimde büyük bir şaşkınlık yaşadım. Uçaktan terminale çok hızlı şekilde transfer edildim, pasaport kontrolünden çok seri şekilde geçtim, bagajımı alıp, Beşiktaş’taki otelime geçtim. Uçaktan inip otele varışım yaklaşık 1 saat sürdü. Gerçekten bu kadar efektif bir havalimanı olduğunu hiç tahmin etmiyordum. Kendimi çok kalabalık bir havalimanındaymış gibi hissetmedim. Çok memnun kaldım, her şey çok güzeldi. İstanbul’a üçüncü havalimanı açılacağından dolayı çok memnunuz. Çünkü ‘Bu Pazar’ ne kadar büyürse, İstanbul’dan Singapur’a gelen yolcu sayısı o kadar artar. Bunun bize de çok faydası var. O yüzden bu konuda bizler de açılışı çok heyecanla bekliyoruz. İstanbul üçüncü havalimanı bizim için bir rakip değil, tam aksine yeni bir fırsattır” diye konuştu.

giuzel

“AMACIMIZ ASYA’NIN MİSAFİRPERVERLİĞİNİ SUNMAK”

Singapur Turizm Bakanlığı Rusya ve Doğu Avrupa Ülkeleri Bölge Müdürü Giuzel Safiullova ise konuşmasında temel amaçlarının ülkelerine gelen turistlere Asya’nın misafirperverliğini sunmak olduğunu vurguladı. Safiullova “İnsanlar bizim binalarımızı, alt yapı çalışmalarımızı hatta havalimanlarımızı kopyalayabilirler ama bizim insanlara yaşattığımız hoşgörüyü, misafirperverliği, yumuşak ve sıcak ilgiyi, sunduğumuz hizmeti asla kopyalayamazlar. Singapur Hava Yolları ve Changi Havalimanı’nın ülke turizmine çok büyük katkıları var. Onlar sayesinde ülkemize gelen turist sayısı her yıl katlanarak artıyor” dedi. Safiullova, insanların tatil için Singapur’a gelmelerini cezbedecek en önemli 3 şeyi “Birincisi yemekler, ikincisi üç ırkın huzur içinde yaşayışını görmek ve üçüncüsü de dünyaca ünlü mimarimizi inlemek için mutlaka Singapur’a gelmeliler” diye sıraladı.